zondag 20 november 2011

Concert Marco Borsato in Groningen


Vrijdag was het dan eindelijk zover; het concert van Marco Borsato in de Martiniplaza in Groningen. Hij is bezig met zijn Dichtbij-tour en kwam zo dus ook in Groningen. Samen met mijn moeder en een vriendin ging ik hier naartoe. Rond 6uur kwamen we aan in Groningen en om half 7 ging de zaal open. Het lukte ons om helemaal vooraan te staan. We stonden recht voor hem. In deze spetterende show heeft hij zijn grootste hits wel laten horen, alleen kende ik naast deze hits niet zoveel nummers. Dat was natuurlijk wel jammer, maar dat gaf me dan wel weer de tijd om foto's te maken.
In elke show komt er iemand van The Voice Of Holland, waar Marco in de jury zit. Bij ons was dat Iris, het meisje met de harp dat het nummer Someone Like You van Adele zong, net als bij haar auditie. Ze is door naar de volgende ronde en zit natuurlijk bij Marco in het team.


Na de pauze kwam ook zangeres Krystl nog langs. Zij song samen met Marco een nummer en daarna zong ze nog Fool For You.
Eén van de mooiste momenten tijdens de show was het moment waarop Marco aandacht vroeg voor het volgende: een jaar en 4 maanden geleden was er een ongeluk in Groningen. 2 Meisjes van 10 jaar waren buiten aan het spelen toen een auto de beide meisjes aanreed. Beide overleefden ze dit niet. Eén van de meisjes heet Floor en zij had een potje met geld gespaard voor haar grote droom: een concert van Marco Borsato bijwonen. Haar ouders en zus waren aanwezig en ondanks dat ik deze mensen niet ken en ik me het verhaal niet kon herinneren, greep het me toch wel aan. Haar favoriete nummer was Rood en dat was dan ook het volgende nummer.



Het was een erg mooie show en Marco maakte veel contact met het publiek. Ik zou er zeker nog een keer naartoe willen, alleen dan moet ik eerst wel even de nummers uit mijn hoofd leren.
Kusjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten