woensdag 3 april 2013

Michael Jackson inspiratiebron voor nieuwe clip Chris Brown

Dat Michael Jackson veel mensen, ondanks zijn overlijden, nog dagelijks inspireert, is niet heel vreemd. Hij is immers ook één van de grootste zangers aller tijden.
En dat ook veel artiesten hun inspiratie uit de muziek en de dansstijl van Michael halen, is wel duidelijk. Zo ook Chris Brown. In zijn nieuwe videoclip 'Fine China' vind je namelijk erg veel invloeden van Michael Jacksons videoclips.
Zo kun je stukken geïnspireerd op onder andere de clip van 'Thriller' en 'You Rock My World' terugvinden in de clip van Chris.
Op een mooie R&B-sound danst de zanger erop los alsof zijn leven ervan afhangt. En dat is in het verhaal van de clip ook zo.
De zanger wordt namelijk verliefd op de dochter van een maffiabaas. Haar vader ziet de relatie echter wat minder zitten en stuurt zijn 'mannetjes' op Chris af.
Chris heeft ook een doel met zijn nieuwe clip. Hij wil de wereld namelijk laten zien dat hij ook een andere kant heeft. "Ik ben niet een persoon die er van houdt om altijd met glimmende auto's en meiden met grote billen voor de camera te staan. In deze video zie je hoe ik me ontferm over een meisje en me als een heer gedraag. Hiermee laat ik een andere kant van me zien."
Naast de typische zang- en dansstijl waardoor Chris Brown zich heeft laten inspireren, heeft hij nog iets herkenbaars in zijn clip. De Nederlandse danser Timor Steffens danst namelijk ook mee in Chris' videoclip. Hij werd een paar jaar geleden tweede bij de Nederlandse So You Think You Can Dance. Eerder tourde hij al mee met de zanger en daarvoor maakte Timor deel uit van het team van de 'This Is It-tour' van Michael Jackson. Michael overleed vlak voor het begin van de tour, maar Timor is bijvoorbeeld wel te zien in de film van 'This Is It'.    
Bekijk hieronder de clip.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten