woensdag 20 juni 2012

Meisje ontwaakt uit coma na liedje Adele


Het klinkt misschien heel raar, maar in Engeland is een meisje uit haar coma ontwaakt na het horen van een liedje van Adele. De 7-jarige Charlotte Neve heeft een hersenbloeding gehad en belandde vervolgens in coma. De artsen hadden haar familie al aangeraden om afscheid te nemen van het meisje. Haar moeder kroop toen bij haar in bed voor een laatste knuffel, terwijl het nummer 'Rolling In The Deep' van Adele op de radio aanstond. De 31-jarige moeder van het meisje, genaamd Leila, zong het liedje zachtjes mee. Ze had dit vaak gezongen samen met Charlotte. Opeens verscheen er een glimlach op het gezicht van Charlotte. "Het is een wonder", vertelt Laila aan Daily Mirror. "Dokters vertelden me afscheid te nemen en ik dacht dat ik mijn kleine meisje zou verliezen. Ik kon het niet geloven toen Charlotte glimlachte. Het was haar eerste reactie sinds de hersenbloeding. De verpleegsters waren ook verbaasd en moedigden me aan om te blijven zingen, en ze glimlachte weer. Ze zeiden dat het leek alsof ik haar 'van slot had gehaald'. En vanaf die dag gaat het beter en beter."
Momenteel gaat het goed met Charlotte. Een aantal dagen nadat ze uit haar coma kwam, klom ze alweer uit bed. Ze is gedeeltelijk blind en kan zich ook niet alles herinneren. Momenteel gaat ze al wel weer naar school en volgt ze dansles. Verder leert ze nu weer om goed te praten en te lopen. "Muziek maakt een belangrijk onderdeel uit van haar leven. Ze houdt er van om te zingen en te dansen op de muziek van Adele, Katy Perry en Pink. Het verbaast me eigenlijk niet dat het een nummer van Adele was dat haar deed ontwaken", aldus haar moeder.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten